Piagam Pelanggan

1 Menjawab kemusykilan agama melalui surat dalam tempoh dua puluh (20) hari bekerja bagi isu yang perlukan kajian (PK) dan tiga puluh lima (35) hari bekerja bagi yang perlukan kajian lanjutan (PKL).  
2 Mengeluarkan surat panggilan sesi penasihatan (sekurang-kurangnya satu sesi/bulan) dalam tempoh lima (5) hari bekerja sebelum sesi dijalankan.  
3 Program Jom Teropong Angkasa dilaksanakan dua (2) kali setahun.  
4 Melaksanakan proses penentuan dan pengesahan arah kiblat di lokasi tidak lebih dua belas (12) hari bekerja selepas permohonan diterima.  
5 Melaksanakan pengesahan azimut kiblat tujuh (7) hari bekerja.  
6 Data Takwim dikeluarkan pada bulan Oktober setiap tahun.  
7 Maklumbalas surat makluman lawatan perlu dibalas dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja.  
8 Melaksanakan kursus falak sebanyak tiga (3) kali setahun.  
9 Menjawab pertanyaan mengenai hukum syarak melalui emel dalam tempoh dua puluh (20) hari bekerja.  
10 Memastikan baucer bayaran disediakan dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja dari tarikh invois diterima oleh Unit Kewangan.  
11 Menyelesaikan aduan awam dalam tempoh empat belas (14) hari bekerja.  

 arrow Pencapaian Piagam Pelanggan Jabatan Mufti Negeri Selangor

Jumlah Pengunjung: 752753

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

  • Kemaskini Terakhir: 12 Disember 2018.
 qrnew

Penafian : Jabatan Mufti Negeri Selangor tidak bertanggungjawab di atas kehilangan atau kerosakan disebabkan penggunaan informasi yang diperolehi daripada portal ini dan penggunaan Google Translate untuk Bahasa Inggeris dan bahasa asing adalah tidak tepat.

Sesuai dipaparkan menggunakan pelayar Mozilla Firefox versi 24 ke atas dengan resolusi minima 1366x768

Hakcipta Terpelihara © Jabatan Mufti Selangor 2016