Bahagian Khidmat Pengurusan
Fungsi Utama bahagian Khidmat Pengurusan
- Merancang, melaras, dan melaksanakan pengurusan dan tatacara aset alih dan stor kerajaan di Jabatan.
- Merancang dan melaksanakan perolehan kerajaan yang merangkumi sebut harga dijalankan bagi keperluan kakitangan di Jabatan.
- Merancang dan melaksanakan program integriti bagi memastikan budaya integriti, pemantauan dan tadbir urus dapat diterapkan di jabatan dengan lebih berkala dan berkesan.
- Merancang, menguruskan, dan melaksakan pengurusan kewangan merangkumi pembayaran baucar, tuntutan, gaji, belanjawan dan hasil berada di tahap yang baik dan mengikuti segala pekeliling semasa.
- Merancang dan melaksanakan pengurusan Sumber Manusia yang merangkumi keperluan latihan, penjawatan, dan HRMIS.
- Melaksana dan menguruskan pengurusan kenderaan jabatan bagi keperluan kakitangan yang merangkumi penggunaan dan kemalangan.
- Melaksana dan menguruskan hal-hal pentadbiran dijalanka dengan baik dan efisien bagi keperluan sokongan kepada kakitangan Jabatan.